marți, martie 22, 2011

moda la romani

indiferent ce s-ar spune romanii sunt o natie cu standarde inalte.
mi-am dat seama de treaba asta in urma cutremurului din japonia. brusc, toti am inceput sa ne visam japonezi. sa repari in 4 zile un drum crapat de cutremur... pai la mine pe strada se lucreaza de 2 saptamani la dezgroparea si ingroparea a 200 m de teava - deci n-am nici apa calda nici caldura. noi nici in photoshop nu reparam drumul ala in 4 zile.
pe urma a fost stirea despre mafia japoneza care munceste cot la cot cu politia pentru ajutorarea celor aflati in nevoie. bine, aici, cred ca suntem si noi un pic japonezi ca si politistii nostri colaboreaza foarte bine cu mafiotii.
a mai fost si bataia pe zahar pe care eu nu am vazut-o dar mi s-a tot povestit. aici avem mult de lucru daca vrem sa devenim japonezi - noi ne batem la coada si cand trebuie sa platim impozitele, cum sa stam cuminti ca niste sardele in cutie cand e prestigiul nostru in joc? pai ce suntem noi, glugi de coceni?

nu cu mult timp in urma a fost cutremurul din haiti. nimeni, da' nimeni, nu s-a mandrit cu superioritatea natiei noastre. nimeni n-a fost mandru ca la noi nu exista holera, nimeni n-a remarcat ca noi nu omoram vrajitoarele pentru ca din cauza lor traim prost (bine, aici il avem pe ala de la pdl care vrea sa le bage la inchisoare daca nu indeplinesc ce promit da' oricum noi nu le pedepsim daca isi fac bine treaba), nimeni n-a observat ca la noi se traieste mai bine decat in haiti.

sa mai povestesc cum visam noi sa fim ba nemti, ba americani ba... japonezi da' nici de-ai naibii nu ne asumam identitatea pe care o avem deja?

nu mai bine, daca tot facem comparatii, ne comparam cu unii pe masura noastra?


p.s. se pare ca abia acum inteleg si eu care era rostul melodiei "noi suntem romani"

8 comentarii:

maitrreya spunea...

Problema e ca nici daca plecam din Romania nu ne asumam identitatea...In Toronto toti romani sunt europeni ca e mai cool fata de indieni si chinezi sa spui ca esti din Europa,adica cine a auzit de Romania?! ...da Europa...sa nu mai povestim de rasismu' nostru imperial:pai adica io ma compar cu aia!? pai cind io conduceam masina prin ditamai Bucurestiu' astia mergeau cu camila
!
pai ce ,io trebe sa muncesc ca spalati astia pe creier de chinez!?nu,io sunt roman din Europa,rasa pura,da mi-e rusine sa spun ca sunt roman,nu sunt mandru de tara mea,sti avem si noi emigranti...si discutia continu la nesfarsit.
Mi-e place ca sunt roman ,imi pare rau ca nu am putut ramine in tara mea,si-mi pare rau sa spun ca aici prieteni mei sunt chinezi si indieni si inca n-am vorbit cu cini un roman in 6 luni,nu ca n-as vrea dar,sincer,experienta romaneasca de aici mi-a lasat un gust amar si incerc sa ma vad cit mai putin cu ei.

Miju spunea...

si, de-am avea destui bani la dispozitie, am angaja din cand in cand cate un japonez, sa avem si noi unu' al nostru

ghrayada spunea...

@maitrreya, ce vreau eu sa spun e ca suntem romani, nici mai mult nici mai putin. iti lasa gust amar experienta ta romaneasca, dupa cum spui, poate petru ca celorlalte natii nu esti capabila sa le intelegi toate nuantele, nu ai cum. te pricepi si tu la romani, nu si la chinezi sau indieni.
eu daca as pleca din tara mi-as dori sa uit ca sunt romanca, adica asta ar fi ideea... da' ce stiu eu...


@miju, eu nu mi-as lua ca stiu eu cum sunt aia. una doua harakiri, tsunami, taifun, banzai... nimic relaxant... mai bine lipsa

gabriel ungureanu spunea...

... si daca merge legat cu sfoara la ce sa cumpar surub, ca sa-mi asum identitatea de cumparator?!...

ghrayada spunea...

pai asta ziceam si eu :)

RDR spunea...

Ca la noi (la romani) la nimenea. :P
Suntem unici.
Pana la urma de ce am vrea sa construim si noi o autostrada? Doar asa ca sa ne comparam cu altii? Pai autoruta aia o construim ca avem nevoie de ea si pt ca imi ajuta sa traiesc mai bine. Japonezu' a inteles clar ca daca nu are infrastructura nu are cum sa ajute. Dar nu, noi facem comparatii si piana la urma noi nu vrem sa construim ceva, nu ca nu am putea. Putem, dar nu vrem...:P

Si in plus oriunde pleci nu poti uita ca esti roman. Chiar de ai vrea...

ghrayada spunea...

@RDR, ai dreptate, ce ne trebuie atatea drumuri? io, personal, am constatat ca hoardele de turisti navalite oriunde fac mai mult rau decat bine. mie imi plac locurile greu accesibile. nu vreau sa ma intalnesc cu nimeni pe unde umblu eu.

stiu ca nu ne putem pierde identitatea da' m-am cam plictisit de etalarea ei.

RDR spunea...

Ca bine zice herta Muller:
“Patria este ceea ce nu poţi lăsa, dar nici nu poţi lua cu tine(…) Tâmpita asta de patrie vine cu tine. Nu scapi!”

azi